Knowledgebase
Geodesk > Helpdesk > Knowledgebase

Search help:


arcgis/arcmap crasht telkens op laptop/dockingstation

Solution

Als Arcmap op je laptop telkens stopt/crasht op hele normale handelingen, en dat ook al vroeg in het gebruik, dan kan het zijn dat de storing vanuit de drivers van je docking station worden veroorzaakt.

Een oplossing kan zijn om deze drivers te refreshen/updaten via het advies van ICT om de Display Link drivers op te zoeken in het WUR-menu (te vinden onder Start->WUR->Tools->DisplayLinkDriver). Waarna je moet kiezen voor nieuwe installatie en de aanwijzingen op het scherm zorgvuldig dient te volgen. De herstart halverwege de procedure is beslist noodzakelijk voor een succesvolle afronding, anders werkt het niet.

Een bijkomstigheid kan zijn dat de USB3HostController nog moet worden gechecked, maar dit bleek in d epraktijk na herstart niet meer voor te komen, anders op dit punt ICT inschakelen.

Helpt de 1e oplossing niet neem dan contact op met de Geodesk.

 
Was this article helpful? yes / no
Related articles Zoeken in deze knowledge base / Search within this knowledge base
Voorwaarden gebruik geodata / Conditions to use geodata
Buitenlandse data / Foreign data
Kan ik een dataset centraal beschikbaar stellen? / Can I make a dataset centrally available?
Posters en plots / Posters and plots
Databestanden aanschaffen / Buying datasets
Article details
Article ID: 31
Category: ArcGIS software
Date added: 12-10-2017 14:14:26
Rating (Votes): Article not rated yet (0)

 
« Go back

 
Powered by Help Desk Software HESK, brought to you by SysAid